Allmänna villkor
1. Allmänt
Dessa allmänna villkor och eventuella dokument som villkoren hänvisar till reglerar avtalen mellan dig som kund, nedan kallad "Kunden" och Standout AB, org.nr. 556730-0073 avseende integrationstjänster mellan ekonomisystem.
2. Ändringar i avtalen
Standout har rätt att göra ändringar i avtalen. Kunden får meddelanden via e-post om eventuella förändringar i avtalen. Kundens fortsatta användning av tjänsten gör att ändringar i avtalsvillkorden betraktas som godkända.
3. Referenser
Standout kan komma att använda information om kunder och projekt i marknadsföringssyfte, exempelvis som referenser i kundanskaffning eller övrig marknadsföring. Vid sådant användande skall kundens medgivande först inhämtas.
4. Immateriella rättigheter
Tjänsten ägs av Standout, och används av Kunden. Det är inte tillåtet för unden att kopiera eller licensiera vidare tjänsten till andra.
5. Licensvillkor
Licensen gäller för den tid erlagd betalning inkommit. Priset är för närvarande 299 kr per månad. Tjänsten har ingen startavgift. Tjänsten kan kräva licenser hos andra företag som inte ingår i priset, exempelvis kostnaden för Stripe och Fortnox programvaror om integrationen sker mellan dessa.
6. Betalning
Betalning görs mot faktura med betalningsvillkor 30 dagar. Vid utebliven betalning har Standout rätt att stänga av tjänsten för kunden.
Standout har rätt att ta ut dröjsmålsränta och påminnelseavgifter vid sen betalning.
7. Support
Support ges via e-post (support@standout.se) eller telefon (0470-3478700) på kontorstid.
Vid fel i tjänsten är Standouts ansvar att åtgärda detta på ett rimligt sätt och inom skälig tid. Det är upp till Standout att bedöma när åtgärder ska vidtas i programvara.
8. Ansvarsbegränsning
Det åligger alltid kunden att kontrollera att resultatet av användandet av tjänsten är korrekt. Standout ansvarar inte för uppkommen skada, direkt eller indirekt, som drabbar kunden som en följd av användandet av tjänsten.
Eventuell ersättning vid tvist kan maximalt motsvara erlagd licensavgift för senaste 12 månaderna.
9. Personuppgifter
Användandet av tjänsten medför att Standout har tillgång till viss information som kan innehålla personuppgifter. Standout åtar sig att behandla dessa uppgifter på ett sätt som är begränsat till att fullföra huvuduppdraget för tjänsten, och inte använda informationen i något annat syfte.
Kunden har rätt att få ett utdrag över uppgifter som Standout har lagrat om kunden.
Kundens uppgifter behålls inte längre än nödvändigt för att uppfylla lagar och regler, och ska skyndsamt tas bort efter eventuellt avslut av avtalet.
Kunden har rätt att begära att få sina uppgifter raderade ur systemet.
Standout har rätt att använda uppgifterna om kunden och den som återfinns i integrerade tjänster för att avhjälpa eventuella problem som uppstår, exempelvis felsökning eller supportärenden.
10. Uppsägning
Uppsägning görs via e-post till support@standout.se och gäller omedelbart från uppsägningsdagen. Inkomna betalningar som avser 1 månads användning av tjänsten eller kortare återbetalas som regel ej.